AKCIJA „KATĖS DRAUGAS - TU!“
Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos pradinukai organizuoja ypatingą akciją „Katės draugas -TU!“, skirtą mūsų mieliems pūkuotiems draugams – katėms! Prisidėkime prie beglobių kačių gerovės ir suteikime joms antrą šansą į laimingą gyvenimą.
Parama bus skiriama VŠĮ „Batuotos katės“. Akcija tęsis iki spalio 11 dienos. Visi norintys gali prisidėti paaukodami maisto, kraiko ar kitų būtiniausių prekių katėms. Paramą galite pristatyti savo klasių pradinio ugdymo mokytojoms.
Mokytoja Laura Palivonienė
ANGELIŲ SARGŲ ARBA POLICIJOS DIENOS MINĖJIMAS
Spalio 2 dieną, minint Policijos ir Sangelių sargų dieną, Šiaulių Romuvos progimnazijos 3a ir 3b klasių mokiniai dalyvavo etikos pamokoje, kurios metu kūrė policijos automobilių modelius ir jų automobilių parką. Ši veikla leido vaikams ne tik išreikšti savo kūrybiškumą, bet ir geriau suprasti policininkų darbo svarbą bei reikšmę visuomenei.
Pamokos metu mokiniai, dirbdami drauge, parodė, kaip svarbu bendradarbiavimas ir atsakomybė. Tai buvo prasminga ir kūrybiška pamoka, kurios metu vaikai ne tik lavino savo praktinius įgūdžius, bet ir ugdė pagarbą tiems, kurie rūpinasi mūsų saugumu kasdien.
Mokytoja Laura Palivonienė
TREČIOKAI STARTUOJA ETWINNING PROJEKTE “UNITE AGAINST BULLYING“
Rugsėjo mėnesį 3a klasės mokiniai, kartu su mokytoja Laura Palivoniene, startavo tarptautiniame eTwinning projekte “Unite against bullying“, kuriame dalyvauja mokyklos iš įvairių pasaulio šalių. Projekte dalyvauja partneriai iš Portugalijos, Graikijos, Turkijos, Lenkijos, Albanijos, Rumunijos, Makedonijos, Ispanijos ir Kroatijos. Rugsėjo 24 dieną vyko nuotolinis projekto koordinatorių susitikimas, kuriame buvo pristatyti pagrindiniai projekto tikslai ir veiklos.
Projekto tikslai yra padidinti sąmoningumą apie patyčias ir jų poveikį, taip pat kurti strategijas bei veiklas, skirtas patyčių prevencijai. Dalyviai dalinsis patirtimi ir gerąja praktika su mokyklomis iš skirtingų šalių, skatins empatiją bei tarpusavio pagarbą tarp mokinių. Be to, projekto metu mokiniai tobulins informacinių technologijų ir kalbų įgūdžius.
Šis projektas turės didelę įtaką ne tik mokiniams, bet ir mokytojams. Mokiniai, aktyviai dalyvaudami projekte, taps vis labiau sąmoningi apie patyčių keliamas problemas tiek savo mokykloje, tiek plačiojoje visuomenėje.
Mokytoja Laura Palivonienė
TĖVŲ KONFERENCIJA „ĮTRAUKTIS VISIEMS IR KIEKVIENAM“
Šiaulių „Romuvos“ progimnazijoje vyko tėvų konferencija „Įtrauktis visiems ir kiekvienam“. Susirinkusiuosius šiltai pasitiko mokyklos direktorė Stanislava Prazauskienė, po sveikinamojo žodžio ji tėvelius supažindino su progimnazijos 2025-2027 metų strateginio veiklos plano projektu. Direktorė pasidžiaugė mokyklos stiprybėmis, supažindino su tobulintinomis sritimis bei galimybėmis, aptarė progimnazijos prioritetus ir jų įgyvendinimo priemones. Direktorė pabrėžė, kad siekiama gerinti mokinių pasiekimus įgyvendinant atnaujinto turinio programas, personalizuojant ugdymą, teikiant veiksmingą švietimo pagalbą skirtingų gebėjimų mokiniams, aktyvinant STEAM ugdymą, įgyvendinant visos dienos mokyklos modelį. Progimnazijoje didelis dėmesys skiriamas tolerantiškos ir saugios aplinkos kūrimui: mokiniai įtraukiami į prevencinių programų vykdymą, įgyvendinama ugdymo karjerai programa, plėtojamas neformaliojo švietimo ugdymas, dalyvaujama tarptautinėse, šalies ir miesto įvairiose mokinių saviraišką skatinančiose programose. Atnaujinama ir modernizuojama ugdymo(si) aplinka: geros savijautos centro rengimas, stadiono rekonstrukcija, lauko aikštelių įrenginių atnaujinimas, ugdymo aplinkos pritaikymas specialiųjų poreikių mokiniams, turintiems fizinę negalią (lifto įrengimas). Direktorė pasidžiaugė modernizuota progimnazijos valgykla, šiemet rekonstruotos patalpos, įsigyta modernesnės įrangos, mokiniai turės galimybę užsisakyti maistą ir atsiskaityti už jį bekontakčiu būdu. Taip pat direktorė padėkojo tėvelių bendruomenei už skirtas progimnazijai 1,2 % gyventojų pajamų mokesčio lėšas bei pristatė, kur šios lėšos panaudotos.
Neformaliojo švietimo skyriaus vedėja Irma Rimkevičienė konferencijos metu kalbėjo apie neformalųjį ugdymą progimnazijoje. Ji minėjo, kad neformalusis švietimas yra svarbi ugdymo dalis, kurioje siekiama plėtoti mokinių socialinius, kūrybinius, kultūrinius ir praktinius gebėjimus, kurie ne visada pasiekiami tradicinėse pamokose. Vedėja pasidžiaugė su tėveliais mokinių miesto, šalies konkursų, olimpiadų, varžybų pasiekimais ir laimėjimais. Tėveliams buvo pristatyta, kokia gausa būrelių ir užsiėmimų vykdoma progimnazijoje.
Konferencijos metu buvo siekiama stiprinti tėvų bendruomenės žinias apie įtraukųjį ugdymą, atitinkantį kiekvieno vaiko ugdymosi galias ir poreikius nepaisant jo individualių gebėjimų. Progimnazijos psichologė Gabrielė Petraitytė skaitė pranešimą „Įtrauktis: visiems ir kiekvienam“. Ji supažindino tėvus su kokiomis negaliomis, sutrikimais ir sunkumais susiduria mokiniai, pristatė, kas yra įtraukusis ugdymas ir kuo jis naudingas kiekvienam mokiniui. Buvo priminta, kokia pagalba teikiama mokiniams, turintiems specialiųjų poreikių, progimnazijoje ir už jos ribų. Psichologė pabrėžė, yra privaloma pripažinti, jog kiekvienas mokinys yra vienodai svarbus. Mokinių įvairovė – tai galimybė augti, mažinti diskriminaciją ir tobulėti – tiek mokiniams, tiek mokytojams, tiek tėvams ir globėjams.
Konferencijos organizatoriai paprašė tėvelių pasidalinti pasiūlymais, patarimais tolimesnei progimnazijos veiklai. Dalyvių atsiliepimuose progimnazijai dėkojama už bendradarbiavimą su tėvelių bendruomene, linkima sėkmės įgyvendinant įtraukųjį ugdymą, džiaugiamasi už nuolat tobulėjančią mokyklą, linkima bendrystės tarp mokinio, mokytojo ir tėvelių. Vieno iš tėvelių sukurtas akrostichas:
R – ramybė
O – orumas
M – moralė
U – užsidegimas
V – valia
A – atsakomybė.
Organizatorių vardu – progimnazijos bibliotekininkė Ala Norvilienė
KŪRYBIŠKUMO UGDYMAS ISTORIJOS PAMOKOJE
Kiekvieno žmogaus gyvenimas – tai unikali istorija, pripildyta įvykių, patirčių, formuojančių asmeninę tapatybę. Vienas iš kūrybingų būdų geriau pažinti savo praeitį bei suprasti gyvenimo eigą – asmeninės istorijos laiko juostos kūrimas. Šeštokai istorijos pamokoje turėjo savo gyvenimą suskirstyti į laikotarpius ir juos pavadinti istorinėmis epochomis. Mokiniams teko pamąstyti, kurį savo gyvenimo etapą, įvykius pavadintų priešistore, kuriuos - senove ir kitomis epochomis.
Asmeninės laiko juostos kūrimas per istorijos pamoką padėjo mokiniams ne tik išmokti istorinius laikotarpius, bet ir giliau suprasti savo gyvenimo eigą, išmokti vertinti istorinius įvykius iš asmeninės perspektyvos, ugdant tiek žinias, tiek savimonę. Džiugu, kad ši užduotis skatino šeštokus mąstyti ne tik logiškai, bet ir kūrybiškai, lavinant įvairias kompetencijas.
Istorijos mokytoja Diana Norkaitienė
Daugiau straipsnių...
- POPIETĖ „KALBŲ DRAUGYSTĖS DIENA“
- KIBERNETINIO SAUGUMO SPALIS – NKSC KVIEČIA MOKYTIS ATPAŽINTI KIBERNETINIUS PAVOJUS
- PROFESINIS VEIKLINIMAS DAINŲ MUZIKOS MOKYKLOJE
- SVEIKINIMAI LUKNEI
- PASAULINĖS ŠIRDIES DIENOS MINĖJIMAS „IŠMANUKŲ“ BŪRELYJE: ŠIRDIES VEIKLOS TYRINĖJIMAS IR TECHNOLOGIJŲ PRITAIKYMAS
- TECHNOLOGIJŲ PAMOKA
- MIKROSKOPO BINGO
- „VAISTAŽOLIŲ NAUDA IR SVEIKA GYVENSENA“
- ŠIAULIŲ „ROMUVOS“ PROGIMNAZIJA GILINSIS, KAIP SĖKMINGIAU TAIKYTI ĮTRAUKTĮ ŠVIETIME
- RUDENS KROSAS
- PROFESINIS VEIKLINIMAS ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖJE
- ANTROKAI – PROJEKTO „BALTŲ LITERATŪROS SAVAITĖ“ DALYVIAI
- KAIP PASIDARYTI ORGANŲ SISTEMŲ MODELIUS?
- INTEGRUOTA FIZINIO UGDYMO IR DAILĖS PAMOKA
- PENKTOKAI – PROJEKTO „BALTŲ LITERATŪROS SAVAITĖ“ DALYVIAI
- „ROMUVOS“ PROGIMNAZIJOJE PAGERBTAS LIETUVOS ŽYDŲ GENOCIDO AUKŲ ATMINIMAS
- 6C KLASĖS MOKINIŲ POPIETĖ BATUTŲ PARKE – ŠUOLIAI Į GERĄ NUOTAIKĄ!
- SPORTIŠKASIS SEKMADIENIS
- EDUKACINĖS KŪRYBINĖS DIRBTUVĖS
- „IŠMANUKŲ“ BŪRELIO STARTAS