KINTANČIOS POPULIACIJOS DYDŽIO MODELIAVIMAS
Aštuntokai biologijos pamokose prisiminę, kas yra populiacija, ir sužinoję, kad populiaciją galima apibūdinti dydžiu (gausumu) ir tankiu, išsiaiškino, kad populiacijos dydžiui ir tankiui įtakos turi negyvosios ir gyvosios gamtos veiksniai bei žmogaus poveikis gyviesiems organizmams ir jų buveinėms. O matematikos modulio pamokose šias žinias pritaikė praktiškai modeliuodami kintančios populiacijos dydį. Tam reikėjo įsivaizduoti, kad naujoje teritorijoje apsigyveno 10 vienos rūšies organizmų ir sumodeliuoti, kaip pakis populiacijos dydis per 10 metų.
Praktiniai veiklai atlikti buvo reikalingas virtualusis kauliukas ir kauliuko akių reikšmės (1 – pridėti 6 individus; 2 – pridėti 4 individus; 3 – palikti tiek individų, kiek jų buvo prieš pasidauginant; 4 – atimti 4 individus; 5 – atimti 6 individus; 6 – palikti 2 individus). Mokiniai kauliuką metė 10 kartų ir turėjo nepamiršti, kad pirmiausia turimą individų skaičių reikia dauginti iš 2, nes vyksta dauginimasis. Visus gautus rezultatus aštuntokai surašė į lentelę, o po to, remdamiesi duomenimis, nubraižė grafikus, vaizduojančius, kaip per 10 metų kito populiacijų dydžiai. Grupelėse aptarė praktinę veiklą ir sužinojo, kiek populiacijų išnyko, ar rūšiai grėsė išnykimas.
Biologijos mokytoja Sonata Puidokienė ir matematikos mokytoja Daiva Lukšienė
ISTORIJOS SEKLYS: SAUSIO 13-OSIOS RELIKTAI
O kas vyko Sausio 13-ąją? Kokie istorijos momentai buvo fiksuoti, kokie simboliai išliko kaip laisvės ir vienybės ženklai? Atsakymų į šiuos klausimus ieškojo 3a klasės mokiniai iš Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos, dalyvaudami edukacijoje „Istorijos seklys: Sausio 13-osios reliktai“, kuri vyko Šiaulių apskrities Povilo Višinskio viešojoje bibliotekoje.
Edukacijos metu mokiniai susipažino su svarbiais Sausio 13-osios įvykiais, simboliais ir reliktais, kurie primena apie Lietuvos žmonių drąsą ir vienybę kovojant už laisvę. Jie turėjo galimybę pamatyti unikalius momentus, klausytis pasakojimų apie tų laikų įvykius ir diskutuoti apie laisvės reikšmę šiuolaikiniame pasaulyje.
Taip pat mokiniai piešė laisvės simbolius ir kūrė bendrą kūrybinį darbą iš savo piešinių. Šis procesas skatino ne tik jų meninius gebėjimus, bet ir bendradarbiavimą bei supratimą apie laisvės vertę.
Trečiokai šioje veikloje ugdė pilietiškumą, istorinį sąmoningumą bei pagarbą praeities herojams. Edukacijoje įgyta patirtis praturtino jų žinias apie Sausio 13-osios įvykius ir parodė, kaip svarbu branginti savo šalies laisvę.
Mokytoja Laura Palivonienė
AŠ ŽINAU KODĖL MES ESAME LAISVI
Sausio 13-oji – Laisvės gynėjų diena – ypatinga diena Lietuvos istorijoje, kuri simbolizuoja drąsą, vienybę ir pasiaukojimą. Šia proga Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos 3a klasės mokiniai, kartu su mokytoja Laura Palivoniene, aktyviai ruošėsi šiai atminimo dienai, skatindami pagarbą ir meilę savo šaliai.
Trečiokai šiai dienai ruošiantis kūrė žvakides, kurios simbolizavo šviesą, viltį ir laisvės dvasią. Vaikai dirbo su dideliu užsidegimu: puošė žvakides Lietuvos trispalvės spalvomis ir kitais simboliais, atspindinčiais laisvės reikšmę. Šios kūrybinės dirbtuvės tapo ne tik meninės išraiškos priemone, bet ir puikia galimybe aptarti Sausio 13-osios įvykių svarbą, prisiminti tuos, kurie gynė mūsų laisvę, ir suprasti šios datos reikšmę šiandienos gyvenime.
Pilietiškumo rytmečio metu, sausio 13-ąją, Laisvės gynėjų dieną, deginant pačių sukurtas žvakutes klasės bendruomenėje vyko pokalbiai apie 1991 metų Sausio 13-osios įvykius, kai Lietuvos žmonės susivienijo, kad apgintų savo šalies nepriklausomybę. Vaikai klausėsi istorijų apie tą naktį, kai drąsūs žmonės stovėjo prie televizijos bokšto ir kitų strateginių objektų, siekdami išsaugoti savo šalies laisvę.
Ši veikla padėjo vaikams geriau suprasti Lietuvos istoriją ir suvokti, kokia brangi yra laisvė.
#ašžinaukodėlmesesamelaisvi
Mokytoja Laura Palivonienė
VISUOTINĖ PILIETIŠKUMO AKCIJA „PERGALĖS ŠVIESA“
Visuotinė pilietiškumo akcija „Pergalės šviesa“ sausio 13-osios rytą subūrė visą progimnazijos bendruomenę kartu prisiminti ir pagerbti Laisvės gynėjus. Brėkštančio ryto fone languose plazdančios žvakių liepsnelės tapo tiltu tarp praeities ir dabarties: tarp tų, kurie kovojo už mūsų laisvę, ir tų, kurie ją šiandien saugome ir branginame.
Iki šios ypatingos istorinės dienos progimnazijos mokiniai informaciniuose edukaciniuose užsiėmimuose „Naktis, kai Lietuva pasirinko laisvę“ klasių valandų metu turėjo galimybę atlikti istorijos mokytojų paruoštas užduotis, kurios leido dar labiau apmąstyti ir įvertinti Laisvės gynėjų dienos svarbą mūsų tautos istorijoje.
Tegul „Pergalės šviesa“ visada primins apie mūsų tautos stiprybę, ryžtą, atkaklumą ginant šalies laisvę, ugdys jaunosios kartos patriotiškumą ir pilietiškumą.
Istorijos mokytojos
KAS SLEPIASI SNIEGE?
„Romuvos“ progimnazijos „Išmanukų būrelio“ mokiniai šį kartą ėmėsi ypatingos misijos – tyrinėti sniegą. Jiems kilo klausimas: ar sniegas tikrai yra švarus? Todėl mokiniai pradėjo tyrimus.
Pirmiausia mokiniai suformulavo hipotezę: sniegas, nors ir atrodo baltas, gali būti užterštas, nešvarus. Norėdami tai patikrinti, jie surinko sniego pavyzdžių iš skirtingų mokyklos kiemo vietų. Surinktus pavyzdžius mokiniai ištirpino šiltoje aplinkoje, kad gautų vandenį, ir stebėjo, per kiek laiko sniegas ištirpsta esant mokykloje vyraujančiai oro temperatūrai. Aptarė, kaip atrodė jų surinktas sniegas: baltas, švarus ir pan. Ištirpus sniegui, vizualiai atrodė, kad vanduo švarus. Tačiau mokiniai panaudojo mikroskopus, kad detaliai išanalizuotų, kas liko ištirpusiame vandenyje. Rezultatai nustebino visus: iš pažiūros tyrame sniege buvo rasta dulkių dalelių, smėlio, o kai kur net ir mažų kirmėlių.
Eksperimentų metu mokiniai pildė specialiai parengtus darbo lapus. Po intensyvių tyrimų jie padarė išvadą, kad sniegas gali atrodyti švarus, bet iš tiesų jame slepiasi daug nešvarumų. Didžiausias taršos lygis buvo pastebėtas sniege, surinktame šalia kelio, o mažiausias – parkelyje. Mokiniai priėjo išvados, kad sniego kokybė priklauso nuo aplinkos, kurioje jis randasi.
Mokytoja Laura Palivonienė
Daugiau straipsnių...
- TARPTAUTINĖ DRAUGYSTĖ ETWINNING PROJEKTE “WINTER IN EUROPE“
- TARPTAUTINIS KNYGŲ SKIRTUKŲ MAINŲ PROJEKTAS
- PADĖKA
- INFORMATIKOS IR INFORMATINIO MĄSTYMO KONKURSAS „BEBRAS“
- „KARTU PER KALĖDAS - ŠYPSENŲ IR ŠILUMOS VAKARAS“
- STEAM ŽAISLIUKAS EGLUTEI
- ETWINNING PROJEKTO “ECO FRIENDLY HEROES“ LAIŠKAIS IŠ RUMUNIJOS
- KALĖDINIS „TINGINYS“
- PIŽAMŲ DIENA
- SVEIKINIMAS
- KALĖDOMIS KVEPIANTIS IMBIERINIŲ SAUSAINIŲ MIESTELIS
- MOKYKLOS SPORTININKŲ IŠVYKA Į KAUNĄ
- KAI MAŽOS ŠIRDYS SUKURIA DIDELĮ STEBUKLĄ
- ISTORIJOS PAMOKOJE IŠDAIGAS KRĖTĖ GRINČAS!
- PICOS EDUKACIJA PICERIJOJE FOX PIZZA
- MOKINIAI SVEIKINA DRAUGUS IŠ ETWINNING PROJEKTO
- GERUMO AKCIJA
- KALĖDINĖ KELIONĖ Į NAISIUS
- TRIKARČIO ŽODYNO PRISTATYMAS
- DAUMANTAS KUČINSKAS ETNINĖS KULTŪROS OLIMPIADOS I ETAPO DALYVIS